prosím o radu MPD,MPK nebo Launchpad.

Klavíry, keyboardy, digitální piana, syntezátory, ...
Odpovědět
homer1cz

prosím o radu MPD,MPK nebo Launchpad.

Příspěvek od homer1cz »

Dobrý den, jenom bych pro začátek uvedl, že jsem ohledně tohoto tématu nováček a začátečník, proto procím o shovívavost a zároveň o radu. Dostalo se mi do ruky FL studio a zacalo me bavit.
Rád bych si tedy koupil jeden z MIDI kontrolerů, na kterem bych zacal delat prevazne instrumental beats, ale nejenom to. Koukal jsem na internet a pro zacatek bych si vybral nejaky levnejsi. Uvazuji o AKAI MPD 18, AKAI MPK MINI a NOVATION LAUNCHPAD. Mohli by jste mi poradit s výběrem, který by byl pro začátečníka nejvhodnější a celkově nejkomplexnější? Dale bych se chtel zeptat jak je to se samplama, samotne kontrolery ozvučené nejsou? Ptám se proto, protože FL studio demoverze mi přijde ,že má samply dost omezené. Kde bych tedy nejake sehnal? Nebo doporucujete nejaky jiny program? A co tedy musím vse mít abych mohl "normalne fungovat"?
Děkuji za odpoved
rotten77
Moderátor
Kontaktovat uživatele:

Re: prosím o radu MPD,MPK nebo Launchpad.

Příspěvek od rotten77 »

No, především se podívej na videa na YouTube, co který kontroler dělá. MPD je spíš na pouštění samplů nebo přepínání nástrojů atp. MPK Mini je klaviatura kombinovaná v podstatě s MPD. Launchpad je úplně o něčem jiném a navíc je určen pro Ableton Live - s FL ho nejspíš taky zprovozníš, ale bude to asi chtít trochu víc nastavení.

Jako začátečníkovi bych ti doporučil MPK MINI. Je to takový "set na všechno" a aspoň zjistíš, co vlastně chceš.

Kontrolery ozvučené nejsou, jsou to jenom "ovladače". Můžeš s nima ovládat v podstatě cokoliv - podle toho, co si nastavíš. Můžeš ovládat syntezátory, samplery, efekty, ...

Pokud ti přijde FL demo omezené - vyzkoušej nějaké VSTi (najdi si to tady na fóru).