Jakou potřebuju klarinetovou hubičku na lidovou muziku
Pravidla fóra
- jeleniste
Jakou potřebuju klarinetovou hubičku na lidovou muziku
Mam následující dilema. Po letech jsem oprášil svoje starý kláro, na který jsem chodil do hudebky, poněvač dcera chodí tancovat do folklorního souboru, tak já tam chodim hvízdat do muziky. Mam hubičku, starou hnusnou amátku šestku. Když jsem chodil do hudebky, měl jsem pučenou osmičku od učitele. No, rád bych si koupil něco pohodlnějšího. Koukal jsem, že jsou různý odklony a délky tý znějící části plátku. Respektive, to jsem věděl, no, to je fuk. Potřeboval bych něco, na čom se moc nenadřu a tón bude spíš jasnější, no, aby to sedělo do tý selský muziky. Koukal jsem na yamahy a rica, případně ještě na selmerky (ty se daj sehnat i jetý), no dát dva a půl za vandorenskou hubičku se mi nechce. Akorát nevim, jakej odklon mam hledat, z toho číslování jsem trochu jelen. Takže jakej typ hubičky je vhodnej pro lidovýho klarinetistu? Moje další požadavky jsou, aby tón byl hlasitej a po hodině a půl foukání jsem neměl křeč v pantu.
Nejsem blbý, jen se hloupě ptám.
- konar
- Bandzone: http://bandzone.cz/fan/konar0
Re: Jakou potřebuju klarinetovou hubičku na lidovou muziku
Já jsem Amatku vyměnil za Selmera (C85-120) a řekl bych, že "aby tón byl hlasitej a po hodině a půl foukání jsem neměl křeč v pantu" to přesně splňuje. Ta hubička hraje prakticky sama (což je asi daný tím, že je celkem zavřená), ale přitom když se použije rozumnej plátek, tak je tón pěknej.
Je fakt, že jsem si udělal radost a rovnou za Selmera vyměnil celej klarinet, ale samozřejmě mi to nedalo a musel jsem si vyzkoušet novou hubičku i na Amatce (a pochopitelně i Amatkovskou hubičku na Selmerovi). Taky mě překvapilo, že celkem dost kouzla dělá ligatura. Já jsem skončil u tohoto zázraku:
http://www.prestigeservice.cz/ligatura- ... -i100.html
není to úplně levný, ale zkušení klarinetisté tvrdí, že se to dá nahradit elektropáskou za 2 koruny a funguje to prakticky stejně.