Akord G dur v tónině Es dur?

Tabulatury, noty, školy, kytarové techniky, cvičení ...
Odpovědět
Lukas9709
Nový uživatel

Akord G dur v tónině Es dur?

Příspěvek od Lukas9709 »

Ahoj, možná tahle otázka bude znít blbě ale jsem začátečník a nemůžu přijít na jednu věc - snad mi odpustíte :D.
Mám písničku v tónině D#dur, slyším tam typické akordy pro tuto tuto tóninu tedy třeba C moll, F moll, Eb dur...pak ale slyším akord G dur a ještě ke všemu to zní harmonicky myslel jsem, že akordy tvoříme z tónů které máme v tónině ..a teda ten G dur se skládá z tónů G H D, ale v tónině D#dur není tón H tak nemůžu pochopit jak tam může být po akordu F moll ten G dur? A nezní to disharmonicky? Snad jsem to napsal nějak srozumitelně. Předznamenání je 3b.
Díky všem za pomoc :)
Naposledy upravil(a) Hendrek dne 5.03.2020 6:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Upraven název.
Hendrek
Site Admin
Kontaktovat uživatele:

Re: Akord G dur v tónině Es dur?

Příspěvek od Hendrek »

Hned ze startu, nevím, kdes přišel na to, že tři béčka znamená Dis dur, je to normálně Es dur. Tos musel vymyslet sám, nebo trollíš, D# dur je jen teoretická stupnice a nepoužívá se, navíc obsahuje 6 křížků a 2 dvojité křížky. A než se začneš ptát, že je to to samé jako Es dur... ne, není :). Navíc, jak by mohla snížená tónina (béčka) být pojmenována po zvýšené (křížky)?
himself

Příspěvek od himself »

To je podle me jen neznalost, ze D# = Eb.
Hendrek
Site Admin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hendrek »

No, spíše bych napsal neznalost, že D# <> Eb.
Anebo fikaný konstrukt za účelem pozdějšího komerčního spamu (teď se to tu v poslední době objevilo, že se klidně i po pár měsících příspěvek zpětně edituje a objeví se v něm linky na různé stránky).
Počkáme na upřesňující dotaz nebo vysvětlení autora (pokud se jej dočkáme). Mám ale takové podezření, že se dotaz snaží uměle vyvolat diskuzi.
bazdesh
last.fm: bazdesh
Bandzone: bazdesh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bazdesh »