Jak zahrát - Máma mi na krk dala klíč?

Tabulatury, noty, školy, kytarové techniky, cvičení ...
Odpovědět
leguan44
Nový uživatel

Jak zahrát - Máma mi na krk dala klíč?

Příspěvek od leguan44 »

Zdravím, nevěděl by mi někdo pomoc jak zahrát písničku máma mi na krk dala klíč od Nohavici? Nikde jsem nenašel vzor jak vybrnkávat, jsem začátečník a návod potřebuju :D Děkuju moc
bromden

Re: Jak zahrát - Máma mi na krk dala klíč?

Příspěvek od bromden »

Akord D, hraješ postupně struny D-G-e-G
Akord A, struny A-D-G-H-D
Akord Em, struny E-G-H-G
Akord G, struny E-H
Akord A, struny A-H

Neni to přesný, ale je to snadný, a zní to podobně jako origoš
cid

Příspěvek od cid »

Všichni folkoví hráči začínali na notách a klasické kytaře, jenom tak se naučíš jak používat pravou ruku. Domluv si pár lekcí s učitelem, musíš do sebe dostat základy, potom se chytíš.
himself

Příspěvek od himself »

At si klidne domluvi ucitele, ale vsichni folkaci urcite s notami nezacinali. A myslim, ze ani vetsina.
jbiker

Příspěvek od jbiker »

Tak, tak. Alespoň ti old-school +/- v mém pokročilém věku. Pokud si tak pamatuji řeči na tohle téma, tak většinou samouci, případně chodili na jiný nástroj do lidušky. V té době obvykle = housle. Nevím jak jinde, ale u nás na vsi se na LŠU ani kytara nevyučovala. Možná příliš kapitalistický nástroj, možná jen bylo málo učitelů. Pokud člověk nechtěl do ničeho foukat, tak byl výběr housle/fňukna/piano a nevzali každého. Holt je třeba hodina lidského sádla, alespoň ob den, a ono to přijde. Naposlouchat, ta písnička je prach jednoduchá. A nikde není psáno, že to musí do noty sedět. Hrajeme občas třeba Na kameni kámen jako bigbít, “holky” trsaj (55+ :D) ... a zdá se mi to zábavnější, než Honzíkovo afektované kvílení. Puristy neřešit :).
cid

Příspěvek od cid »

http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/archiv ... blicka.htm