Klasická kytara domácí výroby - prosba o posouzení

Stavba a úpravy nástrojů všeho druhu
Odpovědět
michalfabik

Klasická kytara domácí výroby - prosba o posouzení

Příspěvek od michalfabik »

Ahoj, toto je moje první akustická kytara a druhý akustický nástroj vůbec (první bylo ukulele). S výsledkem jsem spokojený (jakkoliv při bližším pohledu působí zjevně amatérsky), ale protože jsem naprostý samouk, rád bych jej dal k posouzení klasickému kytaristovi s formálním vzděláním nebo zkušenému kytaráři, kteří by mohli poukázat na případné nedostatky (zejména akustické - řemeslné vidím i sám). Je někdo takový v Brně a okolí? (Kontaktoval jsem brněnského kytaráře Petra Buršu, ale řekl, že španělky nejsou jeho parketa a nic zásadního by k tomu asi říct neuměl.)

Jde o model Berta Eendebaka s některými mými úpravami, zejména dělenou ozvučnou deskou, zkosením pro pravé předloktí a jednodušší kobylkou. Ozvučná deska je ze smrku, luby, zadní deska, hmatník a kobylka z akátu, krk z olše a javoru, detaily z tisu, javoru a ořechu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
DeReUm

Re: Klasická kytara domácí výroby - prosba o posouzení

Příspěvek od DeReUm »

michalfabik: Na první kytaru hodně velká paráda, byla by škoda zůstat jen u jedné. Budou následovat další? Zajímavá je i volba použitého dřeva, konečně kytara z našich domácích dřevin, tomu hodně fandím. Bohužel, nejsem klasický kytarista s formálním vzděláním a kytarář jsem jen příležitostný, takže s posouzením ti nepomůžu.
michalfabik

DeReUm: díky:) Další už je v přípravě - chystám se stavět repliku Cremony 403 (nejlevnější překližkový křáp ze 70. let, který měl někdy doma snad každý), ale udělat to řemeslně "správně" (masiv správné tloušťky místo překližky, španělská botka krku místo rybinového spoje, vykládaná mozaiková rozeta místo nálepky, lemování těla místo pruhů černé barvy atd.). Zajímá mě, jak moc se výsledek bude lišit od originálu.